Ta věc, která čouhá z kapsy saka

července 28, 2016

Nápady na to, jak si co nejvíce ušetřit čas a mozek, tady byly vždy. Příkladem za vše může být kravata na gumičku, kterou jsem naštěstí už nějakou tu dobu nepotkal. O stupeň výše je však předvázaná kravata, která se na jednom uzlu pak dá nosit i roky, ne-li generace. Tohle je trend, který tak úplně ještě nevymizel a můžeme se s ním  v českých domácnostech setkat po stovkách. Přitom stačí tak málo. Stačí se naučit jeden, dva základní uzly a člověk má pak z celého svého formálního vzezření úplně jiný pocit.

Zpět však k předmětu dnešního článku. Nedávno jsem při mé klasické obchůzce po konfekčních řetězcích zaznamenal nový nešvar. Hitem letošního roku jsou totiž kousky látky v šité do kapsy saka, které mají imitovat poskládaný kapesníček. Nápad je to dost zvláštní a zcela jistě krokem zpět. Místo toho, aby nás módní řetězce vzdělávali, učili nás, jak jejich produkty nosit, v případě doplňků skládat či vázat, nasazují prvky, které jdou opačným směrem. 

Udělal jsem si tak během jednoho dopoledne průzkum a obešel své čtyři nejoblíbenější konfekce, abych zjistil, kde se s imitací kapesníčku v kapse saka setkám. První návštěvu jsem udělal v Marks & Spencer v Palladiu. Po pečlivém zkoumání jsem nenašel jediné sako, kde by tato věc byla. Když už jsem tam však byl, tak jsem si odnesl luxusní chinos, které byly zlevněné z 1700 Kč na 349 Kč a to se vyplatí. Marks & Spencer si tak zachoval tvář a stále je to pro mě ta lepší konfekce.

Druhým místem bylo H&M, které je rovněž v Palladiu. Zde jsem šel na jistotu a nebyl jsem zklamán. Hned u prvního stojanu na mě vyskočilo sáčko s rádoby poskládaným bílým kapesníčkem.



Když se však mrkneme do kapsy, tak je to jen pár centimetrů všité bílé látky. Kapsa je tedy nepoužitelná, a pokud si do ní budete chtít dát nějaký ten kousek z vaší kapesníčkové sbírky, tak máte smůlu. 


Dále jsem se šel mrknout na Příkopy. Prvně jsem byl v britském Marks & Spencer, po druhé v severském H&M a teď to chtělo něco španělského. Zara tak byla nasnadě a ani tady jsem neostrouhal. Tady byl kousek látky o něco hůře všit a vytvářelo to takový jakoby špatně poskládaný efekt. S tím, že tohle nepřeskládáte. Cíl byl splněn a šel jsem k sousedům naproti.


Mango je rovněž španělské a je známo svou kvalitnější konfekcí. Už jsem myslel, že odejdu s prázdnou, když v tom jsem narazil na celý stojan sak s pečlivě naaranžovanými "kapesníčky" ve stylu puff fold. Materiál však působil poněkud zvláštně, a tak jsem při pokusu o vytažení narazil na překážku. Nebyl to žádný kapesníček, ale obrácená kapsa saka. Takovým to kontrastním vnitřkem kapsy byly vybaveny snad všechny saka a to o velké variabilitě. Na všité kusy látky jsem v Mangu nenarazil a nutno říci, že obrácená kapsa je mnohem menším zlem. Kapsu lze totiž samozřejmě vrátit do původního stavu a kapsa může nečekaně sloužit jako kapsa. Za to palec nahoru. Palec dolů za to, že je to stále jen polyester a stále je to jen zbytečnou náhražkou.





Takto tedy vypadaly mé oblíbené konfekce. Když už jsem šel kolem New Yorkeru, zavítal jsem i když s velkou nevolí i do něj. Jeho letní kolekce však žádné saka neobsahovala, a tak se případné další odhalení už nekonalo. 

Tyto řádky jsem nenapsal proto, že bych chtěl kupce těchto klamných doplňků sak nějak soudit. Spíše bych rád, aby se každý před koupí na chvíli zamyslel. Sako je přeci jen formální záležitost a vydrží nám nejednu sezónu. Kapesníček není vůbec drahou záležitostí a vydrží nám v šatníku snad celý život. Do takových doplňků se tedy vyplatí investovat a zároveň nám dávají prostor ke kreativitě a podtrhnutí své osobnosti. S jedním sakem také můžete v rámci kombinování různých košilí, kravat, kapesníčků a kalhot vypadat pokaždé jinak. Pravdou ovšem je, že i takový všitý kousek látky dokáže naoko celý outfit o stupeň výše pozdvihnout. To pak zejména u lidí, kteří by jinak měli kapsu prázdnou. Odpadá nám však ten krásný rituál, ve kterém se rozhoduji, co do té kapsy dneska složím a jak to složím.

Potkali jste tento nový trend i v nějaké další konfekci? A jaký máte na něj názor?

Související

3 komentářů

  1. Mluvíte mi z duše, já si podobných "módních vychytávek" poslední dobou všímám také. Co se týče obrácených kapsiček, souhlasím s tím, že se jedná o menší zlo. Já mám kupříkladu žerzejové sako od Selected Homme s kapsičkou, která je po vytažení jako bavlněný kapesníček s bílými puntíky, což je myslím fajn a na žerzejové sako se to hodí. Samozřejmě kdykoliv mohu kapsičku zastrčit a použít "skutečný" kapesníček ;)

    OdpovědětVymazat
  2. ...módní řetězce vzdělávalY, učilY nás, ...
    Chápu, že pro někoho může být obchodní řetězec životný, protože k němu má až tak intimní vztah, ale do pravidel toto dosud neproniklo

    OdpovědětVymazat
  3. Saka ze Zary naštěstí ve skutečnosti kapsu mají (nevím jestli všechny). Stačí rozpárat šev u "kapesníčku", ten kus hadru vyjmout a světe div se, je tam všitá normálně hluboká náprsní kapsička. Takže je možné poskládat do ní klasický kapesníček. Bohužel se obávám, že některá saka budou mít skutečně kapsu jenom "jako"...

    OdpovědětVymazat