Pop Up Gentleman No.2

listopadu 18, 2015

První ročník Pop Up Gentleman, který proběhl v létě tohoto roku, jsme si moc užili, a tak jsme se moc těšili i na ročník druhý. Dočkali jsme se a Pop Up Gentleman No.2 se uskutečnil tuto neděli 15.11. 2015 se začátkem od 13:00 h. Je to událost, která na naši tuzemské scéně nemá obdoby a také událost, která nese ve svém názvu tak trochu kontroverzní slovo "gentleman". Gentleman totiž vždy vzbuzoval a také stále budí pozornost. Dle mnohých názorů je totiž člověk na gentlemana buď příliš mladý, jiný zase nemá styl, vychování, je moc kontroverzní, má mezery v klasické  módě, etiketě, má málo modré krve či nerozezná da Vinciho od Dicapria (rozumějte málo renesanční). Dle jedné teorie gentleman nikdy neexistoval. Dle teorie druhé poslední gentleman vymřel kdesi v předaleké galaxii na planetě Dagobah. Teorie třetí říká, že jsou stále mezi námi. Zbytečně moc se řeší ti druzí. Člověk by tento čas mohl využít jinak a začít nejdříve u sebe. Ono je pořád co zlepšovat. Každopádně každý článek, projekt, čin či událost, která napomáhá pánům vypadat (po všech stránkách) lépe, si zaslouží uznání, podporu a za to si Pop Up Gentlemana velmi vážím.




Stejně jako první ročník konaný v létě i tento se konal v krásných prostorech Radlické kulturní sportovny v Praze. Druhý ročník rovněž představil pánské formální i neformální designéry a obchůdky z Česka i Slovenska s bohatým doprovodným programem. Někteří vystavující z prvního ročníku si to také zopakovali i v ročníku druhém.



Jmenovitě tedy Suit & Me (gentlemani s krejčovskými službami od košil na míru, přes saka po kabáty),  Mirka Horká (návrhářka a designérka, která se proslavila např. svými betonovými saky), John & Paul (velmi zajímavý projekt s 12 velikostmi košil vyrobených z českých látek a v České republice), Bekoff (tato značka vrací bekovky zpět do života ve svých limitovaných kolekcích) Danny P. (krásné pánské kožené tašky, peněženky, obaly na iphony, ipady a imacbook),  Krispol Store s Krispol shoes (známé motýlkářství se svým novým projektem - obuvi s flokovou konstrukcí), Scoro Coco (oblíbený letenský vintage obchůdek s pánskou módou alias továrna na gentlemany), SocksInBox (české kvalitní barevné ponožky ukazují, že umění jde promítnout na vše, i nohy), freshlabeles.cz (stylový obchod s fresh módou) .



Mezi novými tvářemi na Pop Up Gentleman No.2 byly Ditafil (nekonvenční módní návrhářka s velmi zajímavými střihy, zejména pak uhrančivými kabáty) , Fashioncare.cz (machři přes cedr, zejména ramínka, napínáky a doplňky k péči o obuv), Kavalier's (české pletené kravaty vracející kavalíry do ulic), Klukovna (online obchůdek s doplňky nejen pro kluky, ale především muže, kteří chtějí být "classy") , Louis Purple  (především obleky a  košile na míru, ale také kalhoty, kabáty aj.), Maximilián Mucska Tailors (rodinný tradiční krejčovský salón s bespoke ze Slovenska) , Page Five (letenské knihkupectví a vydavatelství zaměřené na prodej výtvarných publikací, autorských tisků a uměleckých periodik) a Rychter_D (ostravský sympatický designér s jeho minimalisticky laděnými koženými výrobky).



Výčet vystavovatelů tedy nebyl malý a bohužel jsme udělali tu chybu, že jsme dorazili až na pátou hodinu odpolední. Stihnout si tak vše prohlédnout, poslechnout zároveň workshopy, hudební kulisy  a náležitě si užít konverzace se známými i neznámými se zdálo, že bude a také, že bylo nereálné. Víme jedno, tuto chybu už v dalším ročníku neuděláme. V doprovodném programu jsme mohli nalézt několik přednášek od těch elementárně pojatých jako například jak uvázat kravatu či co jsou napínáky do bot apod. po návod na to, jak si vybrat správný dress code na danou příležitost. U pána barmana si člověk mohl za zvuku piána namíchat sám svůj drink a pak se pokochat nad krásným uměním módní ilustrátorky Zuzany Osako. Mělo to atmo.






Příjemným zpestřením byl také koncert violončelistky Terezie Kovalové. Nedávno jsme měli totiž příležitost se zúčastnit galavečera, na kterém hrálo hudební trio velice ceněných houslistek za doprovodu elektronické hudby. Jenže ono to nebylo vůbec dobré. Electronický podklad to byl něco na způsob osmdesátých let bez špetky inovace a já si říkal, jak si může někdo s absolutním sluchem tohle připustit k tělu. Terezie Kovalová to však pojala v jiném stylu a to velkém. Jako podklad zvolila minimalistické electro z tuzemské i zahraniční scény. Rozbité beaty protkané různými glitchy a to celé za doprovodu violy. Moje hudební srdce plesalo a jsem rád, že jde kvalitně propojit klasické nástroje s electronikou také u nás.




Samotný Pop Up Gentleman má jistě více rovin. Pro prodejce bude nejspíše důležité také něco  na události prodat, ale sami jsme toho důkazem, že ještě důležitější je lidi se svým předmětem podnikání, uměním či zálibou především seznámit. Na prvním ročníku jsme totiž spoustu značek poznali poprvé a rádi se k nim i s odstupem času vracíme. Na ročníku druhém jsme si svůj obzor zase o něco více rozšířili. Jen těžko člověk najde po kupě tolik pánsky zaměřených projektů, které v člověku i toliko zanechají. Pak je tu také možnost se vzájemně poznat, pokonverzovat, předat si zkušenosti, probrat témata, navázat kontakty a mnohé další se socializací spojené. Na prvním ročníku jsme našli také mnoho nových přátel, s kterýma jsme i nadále v kontaktu. A o tom, že podobné události pomáhají lidem vypadat lépe, starat se o sebe a přemýšlet na tohle téma v širší souvislosti , jsem se již zmínil v úvodu.

„THE WORLD IS FULL OF GUYS, BE A MAN.“




















Související

2 komentářů

  1. O týhle akci jsem nikdy neslyšela, ale vypadá zajímavě :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn administrátorem blogu.

    OdpovědětVymazat