Online měřenka od Andrew Wright

listopadu 12, 2017

Když se vám narodí mimčo, váš život se otočí o 360 ° a svět obrátí vzhůru nohama. Přehodnotíte své priority, denní návyky, a protože času není opravdu nazbyt, tak se snažíte věci zefektivnit, jak jen jdou. Nudíte se? Pořiďte si medvídka mývala. Chcete váš život obohatit o dalšího člena domácnosti? Pak pes můžete být tou pravou volnou. Chcete však, zcela přeskládat své hodnoty, a aby váš život nabral zcela jiný směr? Mimčo tohle opravdu zvládne. Původně jsme o naši malé moc psát nechtěli a chtěli jsme si uchovat více soukromí, ale přemýšlíme, že bychom po půl roce napsali takové menší shrnutí. O tom tedy možná někdy jindy. Úvod textu není až tak mimo téma, protože tento článek by mohl přijít vhod také lidem v časovém presu, a jak jsem se již zmínil, čas nazbyt teď vážně není. Nakupování v obchodech teď vystřídalo nakupování přes internet, a to jak potravin (což je opravdu vysoce pohodlné), tak i oblečení.

Znáte ten pocit, když se díváte do šatníku a nemáte nic na sebe? Přitom na ramínku visí několik desítek košil, ale ty by popravdě zasloužily už značně protřídit, a to se hned bude i lépe vybírat. V takovém třídícím režimu se zrovna nacházím. Po podobném úklidu si pak člověk může především pořídit i nějaký ten nový kousek. Nechat si ušít košili po internetu, to je nanejvýš pohodlné a o tom bude i dnešní článek. Značek, které umožňují si nechat zhotovit takovou košili, je po internetu v zahraničí opravdu nespočet a časem určitě vyzkouším i tuto možnost. V Česku máme podobných projektů opravdu poskrovnu a protentokrát jsem tedy vyzkoušel v diskuzích nejednou skloňovaný Andrew Wright. Potřebné parametry košile si zadáte pomocí online aplikace z pohodlí vašeho domova a zhruba za 2 - 3 týdny se můžete těšit na výsledek. On-line sestavení košile je také jeden z aspektů, proč se Andrew Wright dostává na tak zajímavé ceny, a to i přesto, že šije v České republice. Touto metodou se dá totiž nějaký ten náklad ušetřit a i cena košile pak může být nižší. Kdybyste si přeci jen nebyli jistí, je možná i konzultace v jejich brněnském showroomu. Mě byla po odeslané objednávce nabídnuta i konzultace v Praze. Ta je nejspíše dle příležitosti a naskytnutí zástupce firmy v Praze, ale já si to chtěl pro změnu zkusit vážně online se vším všudy a s tím, že jsem byl zvědavý na výsledek. A jak takový proces vypadá? Na to se podíváme dopodrobna níže.



Prvním a zároveň nejdůležitějším rozhodnutím je varianta košile. Nabízí se samozřejmě jen bavlna ve variantě Classic, Business, Exclusive a samotný výběr má potom vliv na další nabízené kroky, které se  dle zvoleného typu různí. Já šel cestou Exclusive, která nabízí dvojmo skanou přízi 100/2 egyptské bavlny. 


1. Krok
Pokud nevybíráte košili s jasnou představou, pak strávíte v kroku druhém nejspíše nejvíce času. Tento krok se zaobírá druhem látky a nabízí se přes 40 možností. Já do toho šel s představou jednobarevné látky bez vzoru spíše tmavší barvy. Tím se mi výběr o něco zúžil a nakonec volba padla na modrý oxford. 


2. Krok
Druhý krok je rozdělen do 7 podkroků. Prvním je střih košile a tady máme pouze dvě možnosti. Střih normální se vyznačuje stejnou šířkou košile v oblasti hrudníku, pasu i boků. Střih je to volnější a nezdůrazňuje tak případné nežádoucí proporce. Slim-fit, jak již název napovídá je vyštíhlenější volbou a to se projevuje zejména v oblasti boků. Slim-fit košili poznáte na první pohled také díky dvoum záševkům na zadní straně, které jsou pro tento střih charakteristické. Pokud si to vaše postava může dovolit, pak tento střih je jasnou volbou. A pokud nemůže? Zapracujte na tom, aby mohla. 

Další dilema může nastat u výběru tvaru límečku. Na výběr máte od klasičtějších variant, přes  extravagantnější po ty modernější. Vybral jsem si límeček pod označením Classy, což je široce rozevřený límeček. Mám doma už nejeden a opravdu mě baví. Obzvláště dobře vypadá s kravatou.
Při výběru manžety si nejdříve musíte stanovit, zda chcete manžetu francouzskou či na klasický knoflík. S knoflíkem se dále nabízí manžeta rovná, oblá či do úhlu. Vždy ve dvou provedeních a to na jeden nebo dva knoflíky. Jak mám rád jinak hranaté designy, tak tady jsem šel do klasiky se zaobleným tvarem.

Nyní se dostáváme k výběru légy. Není to slovo, které by se používalo na denním pořádku a věřím, že mnozí z vás ho slyší prvně. Je to přesně ten svislý pruh uprostřed košile kolem knoflíkových dírek. Tento prvek košile si můžete zviditelnit pomocí oboustranné légy. Či naopak přes volbu skrytého zapínání zminimalizovat. Jak už možná tušíte, tak jednostranné léga je zlatou střední cestou a touto cestou jsem také šel.

Pokud jste nikdy nepřemýšleli nad dolní části košile, tak následující krok vám krapet otevře oči. Nehledal jsem v tom žádnou vědu. V šatníku mám všechny druhy spodního lemu a oblý se mi jeví jako dobrá volba. 


Záložky si vyberte takové, jaké se vám líbí. Na střih slim-fit se však hodí více bez záložková varianta. Ten má totiž jak jsem se již zmínil dva zeštíhlující švy a méně je tak někdy více.

Dokáži si představit, že na nějaké dobrodružné cesty se dvě kapsy na košili sejdou. V žádném jiném případě za mě určitě ne, ani napravo, vlevo či uprostřed a tak varianta bez kapsy je jasnou volbou. 


3. Krok
Dostáváme se do kroku třetího, který nám nabízí za příplatek extra doplňky. První část je zaměřena na kontrastní části. Košile, u kterých jsem si s touhle částí pohrál, už mám. Zejména pak bílý límec a manžety je zajímavý a výrazný detail, ale v posledních letech již tíhnu k minimalističtějšímu a čistějšímu pojetí, a tak tento krok byl zároveň mým nejrychlejším. Ne, ne, ne a šlo se dále.


Já vám těm monogramům dlouho nemohl přijít na chuť a skutečně ho na žádné mé košili nemám. Změnila to až peněženka od Danny P, kde jsem si ho nechal vyrazit a je to skutečně příjemný detail. Doplňky jsou však zcela něco jiného než oblečení. I tak jsem zkusil vyjít ze zajetých kolejích a po konzultaci "Kam s iniciály" na našem facebooku  jsem zkusil spodní lem manžety a to v obšití, které bude nejblíže barvě košile. Tedy tmavě modrá.


Další krok vám nabízí bavlněný kapesníček do kapsy saka ze stejné látky jako je košile. Automaticky jsem zvolil "Ne" ale pak jsem na chvíli popustil uzdu fantazie. Je to tak sladěná věc, která může být za jistých okolností i dost minimalisticky zajímavá. Nakonec jsem tomu dal šanci.

Posledním extra doplňkem je výběr knoflíčků. Standardní knoflíčky budou nejspíše plastové a ty přenechejme spíše konfekcím. Když už si šijeme na míru, chceme něco extra. Perleťové knoflíčky jsou mnohem hezčí volbou. A pak tu máme ještě vysoké knoflíčky, které dají košili vždy tak trochu jiný level a do těch jsem také šel.

4. Krok
Posledním krokem jsou samotné míry košile. Krok je to opravdu důležitý, a věnujte mu tedy velkou pozornost a pečlivost. Poznal jsem na vlastní kůži, že se míry dají zvrzat i v samotném salónu od zaškolených zaměstnanců. Tady to sice máte ve vlastních rukou, avšak stále jako laik. Znát své míry je však základ, který se vám bude nejednou hodit, a vzít si své míry je také zkušenost k nezaplacení. V tomto kroku si můžete vybrat ze 4 způsobů. První variantou je zaslání košile, kterou již máte a dobře vám sedí. Andrew Wright si košili přeměří, zhotoví vám její kopii a vaši košili pak pošle samozřejmě zpět. Další varianta vychází z možnosti první a jsou to míry, které sami změříte přímo na košili. K dispozici je šikovný průvodce, a tak byste neměli nic pokazit. Pokud padnoucí košili nemáte, můžete si míry vzít sám na těle. Touto variantou jsem šel i já. Varianta je to nejspíše nejkomplikovanější. Košile na míru již nějaké mám a některé padnou lépe, jiné hůře. Pokud pravidelně cvičíte, tak to má takovou příjemnou nepříjemnost a to, že se vaše tělo postupně mění. Což je super pro mnoho důvodů, ale musíte pak přeorganizovat svůj šatník. Při měření jsem tak kombinoval míry, které jsem na sobě naměřil s mírami, které jsem měřil zároveň na košili. Znovu je tady průvodce, který vám ukáže, kde co změřit a jelikož je to věc, která se bude ještě nejednou hodit, tak jsem vám návod na to, kde a co změřit zanesl do přiloženého obrázku. 


A máme hotovo. Sestavení košile není dobré uspěchat. Udělejte si kafíčko, pohodlí a vychutnejte si to. Možností výběrů detailů je tady nespočet, a tak si určitě dejte na čas. Pokud si nejste něčím jisti, mrkněte se třeba k sobě do šatníku, porovnejte si vaše košile a vyberte to, co vám nejvíce sedí. Nebojte se být kreativní a vyzkoušet něco nového. A pokud si opravdu nejste jisti, stránky, které podobné služby nabízí, by na sebe vždy měli mít uvedený kontakt. Mě od Andrew Wright i proaktivně zavolali, aby se ujistili, že je vše opravdu správně. Po telefonu jsme nakonec ještě upravili délku rukávu a jako individuální přání také nechali levou manžetu širší než levou. Důvodem jsou hodinky, které začínám čím dál tím častěji nosit.






A výsledek? Košile mi dorazila zhruba tři týdny po objednání. Úhledně zabalená, ostatně jak můžete vidět na fotkách. Košile je precizně ušitá, nikde nic nenadbývá a každý steh je opravdu na svém místě. Pokud se bude doslova lpět na barvě, tak jediné, co se dá vytknout, je právě barva košile. Ať se v tom snažím najít zvolenou modrou sebevíc, košile má odstín o něco jiný. Pro mne to však tentokrát není nic zásadního. A jak mi sedí? Látka je teď zpočátku ještě trochu tužší a uvidíme, jak si sedne po několika vypráních. Tak či tak se už teď určitě řadí do mých TOP 3 košil. Vzít si sám míry se může zdát jako risk, ale ten mi tady vyšel. Košile nikde nepne, ba ani neplandá. Sedí mi tak dobře, že budu muset u další objednávky just přemýšlet, zda vůbec nějakou míru poupravím.

Máte sami nějakou zkušenost s online šitím nebo přímo s Andrew Wright? Zajít si do salónu osobně má bezesporu spousty výhod a co více, to kouzlo. Žijeme však ve světě internetu a jsem rád, že i u nás máme takové zajímavé projekty jako Andrew Wright. Závěrem mohu jen doporučit.




Související

1 komentářů

  1. Dobrý den, osobní zkušenost s Andrew Wright zatím nemám, nicméně příští léto se budu ženit a rád bych si u nich nechal ušít jak košili, tak i oblek. Líbí se mi filozofie této firmy, kdy výrazně ušetříte, díky jejich logistice, kterou sami popisují na jejich blogu. Těším se obzvláště na látky od Holland and Sherry. 😊

    OdpovědětVymazat