Report: Z křestu knihy Handling a nošení dětí s rozumem a láskou v hrsti

ledna 25, 2018

Konečně mi usla, v šátku, po hodinovém hysterickém pláči. Roste jí další zoubek, věčný boj. 

Už 6 měsíců jsem na blog nic nenapsala. Stala jsem se mámou na plný úvazek, a tak se kaji. Ale jsem šťastná a to je to nejdůležitější, protože jen tak může být Rozárka spokojené a šťastné dítě. 

Včera jsem ale byla poprvé od porodu s Rozárkou na „společenské události" a to konkrétně na křtu knížky „Handling a nošení dětí s rozumem a láskou v hrsti“ od Vandy Schreierové a tak jsem si řekla, že bych o tom mohla napsat report. 


Vanda mě kontaktovala, ještě když jsem byla těhotná, zda bych měla zájem o vaničkování a já v té době vůbec neměla tušení, o co se jedná a koupání dítěte ve vaničce? Jako fakt? Co mě jako na tom chce učit? Umyju a je, ne? Tak nějak jsem hold v té době přemýšlela. A tak jsem odmítla ... 

Od narození Rozárky se učím každý den, a když jsme začínali koupat, Vandiny rady mi chyběly. Nevěděla jsem jak Rozi držet ani jak ji koupání zpříjemnit. Víte třeba, že už se s úplně malým miminkem můžete společně koupat? Našla jsem si Vandiny stránky Péče o miminko - vaničkování na facebookových stránkách a od té doby jsme v kontaktu. Vanda je maminkou tří dětí a když se ji narodilo první, byla zoufalá. Přijela z porodnice s uzlíčkem v autosedačce a netušila, jak ho z té autosedačky vůbec vytáhnout, natož se o miminko postarat. Po ruce měla akorát knížku od nejmenované pediatričky, která píše, že dítěti můžete špatným uchopením ublížit, a tak se snažila své ruce nasměrovat pod miminko v autosedačce přesně podle obrázku. Nakonec vše zvládla díky mateřským instinktům a selskému rozumu. O své nabité zkušenosti a postřehy od odborníků a pediatrů se podělila v knížce „Handling a nošení dětí“. Je to její již druhá kniha. První se jmenuje „Mámě“ a tu jsem zhltla během jednoho dne, doporučuji. Je o tom, jak se z toho všeho prostě nepo. 

Kniha „Handling a nošení dětí“ je o celkové manipulaci s miminky a nošení v šátku či nosítku. Najdete v ní praktické tipy a nejčastější situace, které maminky, co se týče úchopů a nošení miminek, řeší. Kniha je rozdělena na dvě části a doplněna o fotografie. Také si přímo ke knížce můžete dokoupit praktická videa. No už teď se moc těším, až si knihu přečtu. 


Křest knihy proběhl v kavárně SmetanaQ café na Smetanově nábřeží v Praze, kousek od Národního divadla. Ten den byl úplně jarní - teplo a ta vůně, no nesly jsme se s Rozárkou do kavárny jedna báseň. S Vandou jsme se potkaly ve dveřích, viděly jsme se poprvé a hned nám bylo jasné, že jsme stejná krevní skupina. Číšníci nás po půl hodině čekání konečně pustili do salónku, kde již bylo nachystané malé občerstvení. Na křtu se nás sešlo zhruba 16 a miminek byl plný salónek, vše se zvládlo nakonec na jedničku. Knihu Vandě pokřtila Veronika Hejlíková. Proč zrovna ona? I jí Vanda na začátku moc pomohla. Dnes je Verča již ostřílenou maminkou 2,5 ročního Vojtíška. Toho tentokrát hlídal táta a tak na nás měla Verča čas a mohla si s námi taky povídat. Rozi svoji první akci zvládla bravurně, možná i proto, že mě zas bylo po dlouhé době dobře. Po hodince zavelela, že už je čas jít spát, a tak jsme vyrazily směr k domovu. 






Každý den je ale pro nás výzva, ostatně jako pro všechny ostatní mámy. Díky dětem objevujeme své super schopnosti, už nemáme čas řešit malichernosti, přestáváme být sobecké, a kde se v nás bere takové moře lásky a energie je nám taky záhadou. 

Svým dětem chceme dopřávat to nejlepší a to i na úkor nás samých, ale občas je potřeba myslet i na sebe. Kupte si něco hezkého, zajděte si na masáž nebo kosmetiku, uvidíte, jak si tím zase nabijete baterky a děti to ocení. Není přeci nad to mít spokojenou mámu.

Fotky od Hedviky Tůmové.




Související

1 komentářů