Jak jsem si nechala ušít svatební šaty

září 05, 2016

Dnes jsou to přesně 3 měsíce od naší svatby a nutno říci, že bych si ten den dala nejraději znovu. Ruku do ohně bych dala i za to, že by si dal repete i Lukáš. Ten den byl pro nás dokonalý. Všechno, co jsme si vysnili vyšlo, vše bylo ve vzájemné synergii a já tomu tak nějak nedokázala uvěřit.
Nebudeme si ženy nic nalhávat. Jakmile nás partner požádá o ruku, za chvíli opadne prvotní euforie a  začínáme plánovat ten náš společný den D. Ale v momentě, kdy se dostaneme ke svatebním šatům, začínáme propadat hysterii. Jaké vlastně bude téma naší svatby? Bude laděna do fialova? Bude čistě bílá nebo naopak šíleně barevná? Chci mít boho šaty nebo nadýchanou sukni? Ach bože, budu ve všem vypadat jak koule. Štastný zamilovaný smích střídá ten pološílený a krom toho, že máte strach, že žádné šaty neseženete, začínáte mít i obavy, aby si to váš budoucí manžel ještě nerozmyslel.


Já na tom byla podobně. Naštěstí mě v práci natolik zaměstnávali, že jsem nad tím měla čas přemýšlet maximálně jen o víkendu. Nakonec jsme se brali dva roky po zasnoubení, a tak jsme měli na všechno dostatek času.


Prvotní myšlenka byla svatba ve stylu Provence - levandule, vše laděno do fialova, šaty nejlépe do francouzského stylu, v krajce. Pak jsme od toho postupně opustili. Shodli jsme se na tom, že ladit vše do jedné barvy, konkrétně fialové, tak to nejsme my. Během těch dvou let jsme těch témat prostřídali několik a nakonec vybrali ladění do jemných pastelových barev s přírodními prvky a jako hlavní květiny jsme zvolili jemné a křehké pivoňky. O dekoraci svatby ale až příště.


 

Svatební šaty. Je toliko možností, ale jak si vybrat ty správné? Pro mě bylo nejdůležitější, abych se v nich cítila dobře, aby mě nikde neškrtily a aby ze mě udělaly snovou nevěstu, éterickou boho ženu. Pravda, při mé výšce 182 cm a mé sportovní postavě to lze hodně stěží, ale nakonec to dopadlo dle mých představ.





Inspiraci jsem hledala především na pinterestu. Ten je pro mě studnice inspirací. Najdete tam úplně všechno, stačí zadat jen ty správná klíčová slova. Taky jsem si párkrát koupila časopisy zaměřené na svatby, ale dle mého je to jak ztráta času, tak ztráta peněz. S Lukášem jsme byli taky na pár svatebních veletrzích ale tak nějak to nebylo ono. Z veletrhů nás ale nejvíce inspiroval Svatební cirkus aneb happyend za lepší svatby. Ten určitě doporučuji navštívit, vážně stál za to.


Když jsem se tak  nainspirovala a měla jasno v tom, po jakých svatebních šatech toužím, vydala jsem se do svatebních salónů. Respektive do jednoho. Ostatní salóny totiž měly šaty buď nesmyslně drahé nebo kýčovité. Navštívila jsem svatební salon Maya na Pražského povstání v Praze, kde měli nádherné šaty, avšak všechny vážily s těmi perličkami, spodničkami a já nevím čím vším aspoň tunu a šaty, které se mi líbily, jsem měla trošku problém obléci. Co teď?

Nakonec jsem natrefila na facebooku na úžasnou krejčovou, Kateřinu Záhorovou, která mi dle mých přání spíchla ty nejsnovější svatební šaty a za to jí patří mé velké díky. Katka šaty ušila z bílého saténu, šifonu a francouzské krajky, kterou použila na rukávky a lemování na zádech. Výsledný střih šatů jsme doladily společnými silami.

Určitě si říkáte, že svatební šaty na míru musely být neskutečně drahé, a co se svatebními šaty potom uděláte. Vyvedu vás z omylu. Půjčovné svatebních šatů se dnes pohybuje, alespoň co se týče Prahy, od 15.000 Kč a výše s tím, že vám je pujčí maximálně na víkend. Mě stály svatební šaty se vším všudy včetně dojíždění Kateřiny k nám domů, látky a práce přesně 5.000 Kč.  S Katkou jsme i nadále v kontaktu a máme v plánu svatební šaty přešít na šaty večerní.





A jak jste na tom vy? Pokud jste se vdávaly, kde jste hledaly inspiraci na svatební šaty? Nechaly jste si šaty šít nebo jste si je půjčily?

Související

11 komentářů

  1. Krásné šaty, krásná nevěsta, krásný ženich :) Prostě pohádka, hodně štěstí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jani, moc děkujeme :-) Byl to opravdu nezapomenutelný den. Taky tě čeká svatba? M

      Vymazat
  2. Šaty sú ozaj krásne. Presne také mám rada, jednoduché a prirodzené, nie načačkané, flitrované...

    Daniela

    OdpovědětVymazat
  3. Ty šaty jsou úžasné :3
    Já se tedy ještě nevdávala, ale je mi úplně jasné, že dopadnu stejně jako ty :D jasná představa a nikde je mít nebudou. A ještě když je to takhle levnější? Vysněné šaty a ještě levnější než zapůjčení, proč ne? :D
    eLblog

    OdpovědětVymazat
  4. Úplně náhodou jsem zabrousila na Váš blog, když jsem manželovi ukazovala anglický vzor který často používají jako podšívku do "trenčkotu" a zaujal mě název "Jak jsem si nechala ušít svatební šaty". Tak jsem pokračovala v brouzdání.
    Vypadáte úžasně a šaty jsou skvostné. Já měla svou představu poměrně jasnou už od 17 let...bohužel má 17 letá postava byla tatam a tak jsem byla nucena ze svých princeznovských šatů upustit a přizpůsobit se postavě, věku a také stavu matky. Skončila jsem nakonec po ukázce šatů mé kamarádky, také na Asijské net stránce a objednala něco božího. To co přišlo mé kamarádce se bohužel nedá srovnat s tím co přišlo mě. Ano ušetřila jsem dost peněz, a cena šatů byla pořád níže než zápůjčka šatů ze salonu, ale kolik práce mi to dalo než jsem z nich udělala šaty ve kterých jsem nakonec šla před oltář. Přesněji z původních šatu zbyly jen základní bílé šaty zbaveny všech korálků, flitrů, krajek a za použití 15m tylu, několika metrů bílé saténové stuhy, pár bílých perliček a jedné stříbrno-šedé brože jsem nakonec vyrazila po 2 měsících úprav do uličky nového společného života. Šaty jsem prodala ještě za vyšší cenu než za jakou jsem je koupila a i když jsem byla celkem spokojená určitě bych to vrátit se v čase... udělala jinak. Nechala bych si je celé ušít.
    Jen doufám že oprava svatebních šatů smůlu nepřinese...o šití se to říká. Hodně štěstí přeji

    OdpovědětVymazat
  5. Moc vám to sluší!
    Moje svatební šaty byly hodně jednoduché, navíc krátké, abych to pořád byla já a svatbu si užila. Maminka koupila francouzskou madeiru, kamarádka ušila a já jsem měla šaty přesně pro sebe. A byly levnější než manželova svatební košile :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidím,že je to všude stejné😉 můj Lukáš měl na sobě košili na míru,dřevěné doplňky a oblek a taky vše vyšlo dráž,než moje šaty😂

      Vymazat
  6. Ahoj Míšo, jaká je situace s tou presivkou, už jsi ji uskutečnila? Jinak cena skvělá a šaty taky!
    Káča :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Katko, jelikoz jsem v 6.měsíci tak bude muset presiti ještě počkat😉 teď mi ale šije krásné dvoje tehotenske šaty,tak už se těším,až se otepli a začneme opět fotit outfity💕

      Vymazat
  7. Mohla bych prosim poprosit o kontakt na Katerinu Zahorovou? Moc vam dekuji, Petrova

    OdpovědětVymazat