Banánové lívance

září 04, 2016


Že je snídaně opravdovým stavebním kamenem dne, tak to není žádným tajemstvím. V dnešním článku vám dám tip na jednu takovou vynikající snídani, která je zároveň opravdu jednoduchá a fitness - tři v jednom. Již nějakou dobu si libujeme ve zdravějším životním stylu a tak bych tímto článkem rád začal sérii fitness receptů, v kterých si ukážeme  mimo jiné i to, že to jde zdravě a přitom chutně. 

Základem lívanců je těsto, které ovšem není jen tak ledajaké. Ve většině receptů lze nahradit klasickou pšeničnou mouku tou celozrnou. My to tak děláme a co se týče živin a dalších kladů, tak celozrnná mouka s přehledem válcuje tu pšeničnou. Dá se říci, že obyčejná mouka v naší kuchyni už nemá místo. Tímto receptem se dostáváme ještě dále a mouku jsem zde nahradil banány a vajíčky. A teď to hlavní, chutná to výborně!


Na dvě porce budeme potřebovat

Těsto:
  • 2 banány
  • 4 vajíčka velikosti M (my jsmě měli vajíčka velikosti S a tak jsem dal vajíček 5)
Zdobení:
  • Polotučný tvaroh
  • Ovoce (já zdobil borůvkami)
  • Libovolné oříšky
  • Javorový sirup
  • Mletá skořice


Jak sami vidíte, tak přísad není mnoho a co se týče výsledného dozdobení, tak v tom se meze nekladou. Vajíčka vyklepneme do misky a přídáme na kousky nakrájené banány. Celý obsah misky rozmačkáme například vidličkou, pokud však máte stejně jako my mixér, tak si ušetříte práci a máte parádně hladké těstíčko během vteřiny.


Vzniklou banánovo-vaječnou směs nalijeme po naběračce na pánev, kterou jsme si předtím potřeli buď máslem či oliváčem. Opekáme z každé strany opravdu jen pár sekund. Já si opékání odměřil jednoručními činkami a jedna strana lívanečku mi tak trvala 10 kladivových zdvihů. Pokud nemáte činky zrovna po ruce, postačí opekát 15 - 20 sekund z každé strany. Nemusíte se přitom bát, že lívanec nebude uvnitř hotový. Těsto je přeci z banánu a vajíčka, a tak oproti klasickému těstu nějaká ta případná syrovost odpadá.

Máme "nasmaženo", a abychom zachovali fitness nádech receptu, tak spíše lívanečky restejume nežli koupeme v olejovém bazénku. 


Jdeme do finále a máme tu zdobení a výsledné dochucení. Jednotlivé lívanečky potřeme mezi sebou tvarohem a vytvoříme tak patra prokládané tvarohem. Pokud chcete mít tvarohovou směs sladší, tak do něj můžete nejdříve namíchat například lžičku medu či javorového sirupu. Tvaroh nakonec kydneme i nahoru a zahážeme ho ovocem (v mém případě borůvkami) a oříšky (v mém případě směsí několika druhů ořechů). Závěrem polijeme kvalitním javorovým sirupem a posypeme skořicí. Jak jsem se již zmínil v úvodu, zdobte čím je libo a tím, co vám chutná. Říkáte si, co ve fitness receptu dělá tak nehorázně sladká věc jako javorový sirup? Na dochucení ho stačí opravdu jen trochu, a když ho porovnáme například s klasickým cukrem, tak javorový sirup je jeho mnohem zdravější alternativou a má to tu výhodu, že zásobuje tělo cennými živinami a vitamíny. Klasický cukr nám toho moc nedá, ba naopak, ale to je na delší povídání. 


Běhěm chvilky tak máme vynikající snídani, kterou navíc zvládne snad každý. Pánové, nebojte se tak překvapit své milé a zkuste to. Já to udělal, vyšlo mi to a pochutnali jsme si. Dámy, také se toho nebojte. Myslím, že na banánových lívancích si pochutná i váš masožravec. 

Good appetite.


Související

3 komentářů

  1. Zatím se mi nikdy nepovedly, pořád asi nejsem schopná pořádně vychytat ten poměr banány / vajíčka, ale tady je to popsané hezky, vyzkouším to hned zítra! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak snad :) Dejte vedet jak to dopadlo. Nam se to povedlo zatim opravdu pokazdy, jedeme dle tohohle receptu. A tak jsem taky dostal chut a o vikendu si udelame znovu :)

      L

      Vymazat
  2. Vyzkoušel jsem a nepovedlo se mi. Nejspíše tím, že jsem měl větší banány a těsto se díky tomu trhalo a nedrželo při sobě.

    OdpovědětVymazat