Bylinná mast s měsíčkem lékařským

prosince 04, 2016

Je tomu pár let zpět, co jsem nějaké krémy na obličej vůbec neřešil. Čím více se ale člověk začíná o sebe starat, tak si uvědomuje důležitost dalších a dalších částí, které pak tvoří jeden celek. Je pak zvláštní si vyjít ven v košili na míru, padnoucím obleku, s vyleštěnými boty a zároveň se suchými mapami na obličeji. Se správnou péči o tělo umocníte také váš cit pro módu. Jedno bez druhého samozřejmě funguje, ale ne tak úplně plnohodnotně. Tohle by však mohlo být téma na samotný článek, ale předpokládá se, že když si dá člověk už záležet například na výběru parfému, tak se bude o sebe více starat i ve více směrech.

Jak jsem již naznačil na začátku, dlouho jsem krémy na pleť vynechával. O pleť jsem se staral, ale méně, než je u mého genotypu očekáváno. Nikdy nebudu mít dokonalou pleť a to je věc, se kterou jsem se již za ta léta smířil. Můžu ji však značně pomoci a přesně k tomu se hodí například všelijaké pleťové krémy.  Vyzkoušel jsem již všelicos, ale nic mě dlouho nenadchlo tak, abych o tom musel napsat článek. Je tomu rok, co jsem dostal od mé tchýňky pod stromek bylinnou mast s měsíčkem a od té doby na ni nedám dopustit. 



Vždy jsem inklinoval spíše k bylinné a vesměs přírodnější kosmetice. Heřmánkové, kopřivové, levandulové a kdo ví jaké ještě šampóny a tak dále. Je to jednoduchý, voňavý a nenáročný. Přesně taková je i bylinná mast s měsíčkem. Baví mě na ni její jednoduchý minimalistický obal. Cenově je přijatelná, a čím asi nejvíce zaujme, krásně voní. Mast prodává česká firma Botanicus, která má nyní již pobočky po celém světě. Pokud nejste z Prahy a zavítáte do ni, tak doporučuji navštívit například její pobočku kousek od Staroměstského náměstí. Samotná návštěva obchodu je zážitek sám o sobě. Celý obchod je krásné provoněný a v regálech najdete snad vše, co potřebujete. Botanicus si zakládá na tom, že si své rostliny pěstuje sám v ekologických zahradách. To znamená žádné průmyslové hnojiva, chemické postřiky ani stimulátory. Upřímně nejsem až takhle ekologicky zaměřený a výrobek bych si koupil i bez toho, ale je to samozřejmě jen jeden velký bonus.

Zpátky k měsíčkové masti. Do obchodu jsem se již vydal několikrát sám pro nové balení masti. K nalezení je tam i měsíčková mast, které je určená vyloženě na obličej, ale ta neměla tak pronikavou vůni jako ta má v oblíbené v tubě. Na ní se dá dočíst, že mast obsahuje esenciální olej z měsíčku, a to bude patrně také důvod zvýšené vonivosti. Mast se vyrábí z měsíčku lékařského, což je bylina s nepřehlédnutelnými květy a právě z těch se mast vyrábí. Měsíček lékařský má mnoho účinků, ale co se týče masti, tak nás nejvíce bude zajímat ten zklidňující a hojící a hodí se tak zejména na citlivou pokožku. 


Pokud jste mastí ještě nepomazaní, tak můžu tuhle měsíčkovou mast doporučit jako první krok do světa péče o obličej. Ja ji používám už skoro rok a stále mě dost baví, a že se hodí zejména teď ve studených měsících, tak o tom žádná.

A co vy? Používáte krémy, masti na obličej? Popřípadě jaké?



Související

3 komentářů

  1. Jeee ta vypadá hezky! :) Já taky inklinuji spíše k přírodě. Používám značku Weleda, ale nedávno jsem si objednala produkty značky Manna a rovněž jsem velice spokojená. Úplně nejčastěji ale používám čisté bambucké máslo. Mám ráda i růžový krém od Dr. Hauschka ale ten je na mě už dost drahý.

    fellienm.com

    OdpovědětVymazat
  2. Mojou oblubenou kozmetikou na tvrá je mixa . Kedže mam dosť čudnuu pleť a hocičo si nanu dať nemôžem , ale táto jediná zančk ami vyhovuje ! :)

    Tammybeaty

    OdpovědětVymazat
  3. Na Míšiné doporučení jsem tento krém pořídila Milovi, používá ho asi měsíc (ze začátku jsem ho musela mazat já :D teď už to zvládá sám a pravidelně :) a včera prý kde si můžu ten krém koupit tady v Opavě až mi dojde? btw. má skoro celou tubu :D a to byl striktní odpůrce jakýchkoliv krémů na obličej :D Takže za něj dobrý.. Zdraví Míša 😊

    OdpovědětVymazat