Pánská kožená peněženka od Danny P.

července 06, 2017

Peněženek jsem už vystřídal snad na desítku. Někdy jsem si pořídil novou jen tak z rozmaru, ale většinou spíše proto, že ta stávající již dosluhovala. Má poslední peněženka byla zároveň ta nejluxusnější, co jsem kdy měl. Dostal jsem ji před dvěma lety od Míši k narozeninám. Byla to kožená peněženka od švédské značky Wesc, ale kůže bohužel nebyla kvalitní a začala se pomalu a jistě trhat. Bohužel tak nedávno nastala chvíle, kdy to už bylo neúnosné a dřívější parádu vystřídala ostuda. Začal jsem se tedy dívat po nové, ale laťku jsem chtěl ještě více posunout a najít si takovou peněženku, která se mnou bude roky, bude stárnout do krásy, nabírat patinu a opravdu něco vydrží. 

Peněženku máte u sebe po většinu dne. Musí proto působit reprezentativně jak ve volném čase, tak především při formálních událostech. Je to tedy jedno z míst, kde se opravdu vyplatí investovat do kvality a šetření musí jít stranou. Novou peněženkou jsem chtěl praktickou, designově minimalistickou, z kvalitní kůže a celkově kvalitně provedenou. Moje požadavky nemusí vypadat ani tak moc náročně, ale při hledání a bližším zkoumání nakonec moc adeptů nezbylo. 

Na plné čáře u mě vyhrála peněženka od české značky Danny P. Poprvé jsem se s Danny P. setkal na krásné události Pop Up Gentleman a nemohl jsem se vynadívat. Od této chvíle jsem na produkty sem tam různě narážel, sem tam na mě vyskočil nějaký ten rozhovor se zakladateli a já věděl, že mě jednou produkty od nich neminou. Než přejdeme k samotné peněžence, tak se sluší říci několik slov o značce samotné. Značka Danny P. vyrábí především kožené doplňky pro muže a z počátku se zaměřovala hlavně na produkty přizpůsobené pro výrobky od Applu, a že jim to šlo, o tom svědčí fakt, že jsou vůbec první značka, která se dostala do nabídky Apple Storu. Česká značka tedy bodovala nejprve v zahraničí a výrobky Danny P. tím můžeme potkat po celém světe. Danny P. klade důraz na prémiové materiály a své produkty tak vyrábí z kvalitní italské kůže, přičemž je šije v České republice. Danny P. svůj sortiment neustále rozšiřuje a najdeme v něm například klasické peněženky, dále peněženky s přihrádkou na iphone, obaly na iphone a ipad, opasky a opravdu krásné tašky. Na tu si budu muset ještě chvíli počkat, ale za mě je teda dokonalá.


Danny P. si nechává záležet opravdu na každém detailu a peněženka mi tak přišla v krásném balení s pečetí. Dojem už udělá samotné balení. Ihned po rozbalení přichází dojem druhý a to v podobě vůně italské kůže. Peněženka působí na první pohled krásně, design neobsahuje žádné extravagantní prvky, megalomanská loga a působí opravdu decentně. Dlouho jsem přemýšlel nad barvou kůže. Mám několik doplňku v barvě tan, zároveň však často nosím sportovnější černé oblečení. Zlatá střední cesta je však tmavě hnědá a tu jsem také zvolil. Člověk se nemůže sladit ke všemu a vším.


Dostáváme se k funkčnímu designu peněženky. Ten byl pro mne dosud velmi důležitý, ale zároveň musím přiznat, že jsem mu moc nepomáhal a nosil jsem velké množství všelijakých karet, vizitek a dokladů. Peněženku jsem měl často tlustou a kapsu narvanou. Ale také co se týče životnosti, tak tu jsem tímhle určitě neprodlužoval. Můžete si koupit i slim peněženku, ale když do ní narvete na 20 karet, tak úzká nikdy být nemůže. A co více, pokud budete cpát do jednotlivých přihrádek více karet, tak se vám roztáhnou a karty se budou časem uvolňovat. 

Nedávno jsem si povzdech „Kéž by byla nějaká aplikace, která by šoupla všechny věrnostní karty na jedno místo". Vzápětí jsem si však řekl, že beztak už taková věc existuje. Trochu jsem pohledal a našel moc šikovnou aplikaci Stocard. Přes ní jsem si pomocí čárových kódu nahrál všechny věrností karty do mobilu a peněženka je rázem poloviční. V aplikaci si přehledně vyberete, jakou kartu chcete zrovna použít a máte vystaráno. Věrnostní kartu jsem si nechal v peněžence jen jednu a to takovou, kterou využívám opravdu často. Zejména důchodci pak ocení, že se na jednotlivé kartičky navážou i aktuální letáky a vy tak víte, kde mají v akci kuřecí prsa, hovězí apod. Některé obchody mají věrnostní programy opravdu zajímavé a vy si můžete s touhle aplikací sbírat další a další kartičky, bodíky a peněženka zůstává stále krásně slim.

To byla trochu odbočka, teď zpět k peněžence. Velikost peněženky  s rozměry 119 x 90 x 13 mm je za mě naprosto ideální. Chvíli jsem koketoval s myšlenkou, zda si nepořídit variantu bez kapsičky na mince , která je pak opravdu slim a zároveň gentlemanský statement, ale v našich tuzemských podmínkách by to pro mne nebylo ideální, a i když se snažím drobných zbavovat jak to jen jde, tak stále jsou a budou. Kapsička na mince ale není velká a to je jen dobře. Je to taková hezká střední cesta, která přispívá k celkovému úzkému vzhledu peněženky. Kapacita přihrádek čítá 6 míst. Pokud vám přesto nebudou stačit, můžete využít další dvě skryté, které jsou schovány ve vnitřku peněženky. Právě tyto kapsy jsou ideální například na vizitky. Kapsy jsou totiž větší a tedy i univerzálnější. 




Co se mi opravdu líbí, tak to je přihrádka na bankovky. Vždy jsem měl tu smůlu, že jsem měl přihrádky dvě a ty pro mne byly zbytečné. Teď mám jednu a opravdu si s ní krásně vystačím. 


Peněženka je  bez karet a drobných opravdu slim. S každou dalšího kartou pak nabírá na objemu a tak výsledná tloušťka je jen na vás.



Na monogramy jsem nikdy moc nebyl. Mám několik košil na míru a monogram žádný. Nejspíše by mi nevadil někde na méně viditelném místě. Podobně to mám i u kožených výrobků. Například takový monogram na rubu koženého pásku? No proč ne. Tady jsem se však nechal unést a monogram uvnitř peněženky se mi vyloženě líbí. Má to své kouzlo. 


Co říci závěrem? Design peněženky je za mě krásný, funkčnost ideální a zpracování na velmi vysoké úrovni. Skoro to až vypadá, jako by mi byla ušita na míru. Český design jde poslední dobou opravdu nahoru a já jsem rád, že máme i v oblasti pánské módy další výbornou značku. Máte také s Danny P. nějakou osobní zkušenost? Pochlubte se do komentáře. 

Související

0 komentářů