O značce Kent a pánském kartáči především

října 25, 2015

Kvalitní kartáč na vlasy jsem plánoval již delší dobu. Začalo to tím, že jsem si jednou půjčil od Míši její Tangle teezer a pokračovalo tím, že jsem si ho pak potichu i nahlas půjčoval dál. Oproti hřebenu je kartáč pro mé husté a nepoddajné vlasy zkrátka lepší a také příjemnější volbou. Smyslem dobrého kartáče totiž není jen vlasy učesat, ale slouží také k masáži pokožky hlavy. Kartáčovaní vlasů také zbavuje důkladně vlasy prachu, špíny a lupů (na které jsem díky bohu nikdy netrpěl). Kartáče také zajišťují "pěkný" vzhled vlasům tím, že rozvádí přirozený tuk od kořínků po celé délce vlasu. Tento tuk je kvalitní ochranný a regenerační prostředek, který dodává vlasům lesk a zabraňuje třepení konečků. Pomalu jsem se tak rozhlížel po tzv. plochém kartáči, přičemž jsem si ho přál ze dřeva a pokud možno i s kombinací přírodních štětin, které jsou považovány za obzvlášť blahodárné. 

První volbou bylo omrknutí výrobků značky Kent a u ní jsem taky zůstal. On takový kartáč člověk nestřídá každý rok a pokud je kvalitní, tak ani co pět let. Případná větší finanční investice by tak nehrála roli. Za kvalitu a dlouhodobost se zkrátka vyplatí zaplatit a že je Kent zárukou kvality, pojďme si o tom říci na následujících řádkách.

Firma Kent vyrábí své hřebeny a kartáče již od roku 1777, tedy více než 230 let. Nabídka Kentu zahrnuje mmj. také kartáče na šaty, zubní kartáčky, hřebeny a štětky na holení. Čím se však může nejvíce chlubit, je bezpochyby to, ze má tzv. královské oprávnění. Tedy označení dvorního dodavatele, což je nejvyšší potvrzení kvality platné nejen na Britských ostrovech. 


Kartáč značky Kent vlastním již pár měsíců a je tak ideální čas, podat na něj světu zpětnou vazbu. Pořídil jsem si ho tehdy na prvních narozeninách Gentleportu o kterých jsem psal již dříve. Míša mi zde v soutěži svou zručností vykouzlila slevu 100 Kč a tak jsem neváhal a uplatnil ji rovnou na kartáč. Kartáč je vyroben ručně a to z bukového dřeva v kombinaci nylonových a dikobrazích štětin. Přírodní štětiny na rozdíl od kovu či plastu by měly maximálně zabraňovat případnému poškozování vlasů. Kent používá nejčastěji štětiny kančí, zde jsou však dikobrazí, které mají velmi hladkou a vyhlazenou strukturu čímž vlasy nezachytávají. Ihned při pořizování jsem si všiml dírky, která je v gumovém těle mezi štětinami. Z počátku jsem si myslel, že se jedná o kaz a díval jsem se po kartáči jiném, ale onu tu dírky měly všechny. Můžu se tak jen domnívat, že se jedná o místo, kterým proudí ven případný vzduch. Pokud čekáte, že bude kartáč svým dřevěným tělem těžší, tak se pletete. Je lehounký a já bych možná i ocenil nějaký gram právě navíc. Ale to je jen má ulítlost hutnými věci.  I po pár měsících používání je kartáč stále jako nový a nemám co bych vytkl. Ba co více, přemýšlím, že si pořídím další kousek a to hřeben na vousy. Dlouho jsem delší vousy plánoval a momentálně pomalu realizuji.




Máte zkušenosti se značkou Kent? Podělte se o ně případně s námi do komentáře.















Související

1 komentářů

  1. No ne že bych měl zkušenosti s pánskými kartáči na vlasy jelikož jsem skoro plešatý ale vím že žena taky používá tenhle teezer kartáč. No a co se týká vlasů zajímal by mě názor na nějaký takový zakrokzzákrok je to sice trochu dražší než si zajít do barbershopu ale člověku co nemá skoro žádné vlasy by to mohlo pomoc, tak by mě zajímal nějaký objektivní názor.

    OdpovědětVymazat